Online markedsføring

De fleste forretninger, organisationer og flere og flere privatpersoner bruger i dag internettet til at profilere sig selv. Det sker via den klassiske hjemmeside eller webshop og i stigende grad via weblogs eller sociale medier som Facebook.

Vi kan hjælpe dig med at markedsføre din virksomhed eller dig selv online. Uanset om det drejer sig om et visitkort, et cv eller den store forkromede webshop-løsning, der udgør selve indtjeningsgrundlaget i din forretning. Vi kan etablere din online profil fra grunden eller forbedre din nuværende.

Søgemaskineoptimering

Google er den dominerende søgemaskine i Danmark. Gode placeringer på Google er essentielle, hvis du vil opnå relevant kvalitetstrafik til dit website. I første omgang er det vigtigt, at Google forstår, hvad dit website handler om, ellers har Google svært ved at give dig de placeringer, du fortjener.

Søgemaskineoptimering går i al sin enkelthed ud på at få søgemaskinerne til at forstå, hvad en konkret underside handler om. Dette indbefatter bl.a., at man udarbejder brugervenlige tekster til sit publikum.

Googles algoritme, der bestemmer hvilke konkrete sider, som skal placeres hvor i søgeresultaterne, består af ca. 200 faktorer. Nogle er kendte, andre er hemmelige. Mange af de kendte faktorer, kan vi hjælpe dig med at påvirke til gavn for dine besøgstal.

Søgemaskineoptimering består groft sagt af tre dele; tekstarbejde, linkbuilding og teknik.

Tekster

Al god søgemaskineoptimering drives af mottoet “Content is King”: Værdien ligger (og bør ligge) i hjemmesidens indhold. Meningsfulde tekster med relevans for din målgruppe er alfa og omega. Når den gode tekst er på plads, er der forskellige fif, man kan anvende for at sikre, at søgemaskinerne kan aflæse, hvad hver enkelt underside handler om. Det er vi eksperter i. Læs mere om tekst til web.

Links

Eksternt indgående links er en faktor, som Google vægter særdeles højt – altså links fra andre websites til din. Som udgangspunkt gælder det om at skaffe links fra andre relevante kvalitetssider. Et link fra et andet website til dit betragtes af Google som en anbefaling, hvilket naturligvis styrker dit website. Disse links er udtryk for, at dit website er populært, og dermed rummer kvalitet. Interne links mellem de forskellige undersider er også en vigtig faktor. Læs mere om linkbuilding.

Teknik

Overflødig programmeringskode kan hæmme dit websites resultater i søgemaskinerne. Ligeledes kan brug af meget Flash give problemer. Loading hastighed er en vigtig faktor, når Google skal vurdere kvaliteten af dit website.

 

Skriv kommentar