Online strategi

Har du lagt en online strategi?

Nøglen til at finde ud af, hvor mange ressourcer man skal bruge på sit website er, at man har lagt en klar online strategi. Og at man følger den.

Først og fremmest gælder det om at skabe sig et overblik over, hvilken effekt ens website har lige nu. Målepunkter som besøgstal, placeringer på søgemaskinerne og evt. online omsætning bør belyses. En online strategi bør endvidere forholde sig til samspillet mellem ”online-delen” og den øvrige “offline” forretning.

En online strategi kan indeholde mange elementer. Vi gør vi aldrig øvelsen unødig kompleks. Vi tager udgangspunkt i din aktuelle situation og kan altid efterfølgende tilpasse din online strategi til en ny virkelighed.

Uden en mission er det svært at komme i mål

Mange virksomheder har aldrig fastlagt målsætninger for deres website. Websitet er typisk etableret ud fra devisen “det skal man jo have!” Denne online strategi levner plads til forbedring.

Som regel skal der ikke så meget til for at gøre webkommunikationen markant bedre. Man kan opnå mere relevant kvalitetstrafik og få de besøgende til at udføre de handlinger, man ønsker.

Hvis man har en webshop, kan man som regel arbejde med brugervenligheden og forøge antallet af transaktioner i webshoppen.

Realistiske mål og rapportering

En online strategi bør indeholde realistiske mål, som kan forøge bundlinjen.Det gælder om at sætte sig konkrete mål, så man efterfølgende kan opjustere sine online aktiviteter.

Målsætningerne for den fastlagte online strategi bør følges via regelmæssig rapportering. Er de fastlagte tiltag lønsomme, og er der nye muligheder på nettet, som bør inddrages?

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *