Oprettelse Google Places

Har din virksomhed brug for oprettelse på Google Places?

Denne smarte funktion fra Google kan virkelig gøre en forskel for en lokal virksomhed. Hvad end du har råd til at hyre en SEO-ansvarlig eller ej, bør en oprettelse på Google Places være noget af det første du gør, når du har erobreret et stykke land på internettet.

Det eneste du behøver for at komme i gang er en simpel hjemmeside med den nødvendige information: telefonnummer, adresse og åbningstider. Der er selvfølgelig plads til mere information, og det er en god idé at benytte samme mængde på både Google Places og din hjemmeside, så dine besøgende ikke er i tvivl om, at de er nået frem på den rette hjemmeside.

Hvad er Google Places?

Google Places er et tilbud fra Google som går ud på, at du sender information om din virksomhed til søgegiganten. Adresse, telefonnummer, åbningstider og e-mail er nogle af de informationer, som du kan sende til Google; der er endda også mulighed for at vise billeder af nogle af dine produkter, som forhåbentlig kan tiltrække nysgerrige besøgende. Hvis du formår at gøre dine kunder glade, kan du også vælge at slå kommentarer til, så andre folk kan læse hvad din kunder har at sige.

Den indsendte information bliver herefter smidt på forsiden af Google, hvis folk i dit lokalområde indtaster søgeord, som er relevant i forhold til din virksomhed.

Ejer du for eksempel en cykelhandler i Slagelse, er der stor chance for, at din virksomhed dukker op ved en ”cykelhandler slagelse” søgning, mens den også kan dukke op ved en mere generel søgning, som for eksempel ”cykelhandler vestsjælland”. Google går groft sagt ind og vurderer, om din virksomhed lever op til den søgte sætning.

07-09-2013 08-37-20

Google Places – en form for SEO

Når du har udfyldt en Google Places profil, vil du oftest opleve, at din virksomhed er at finde på første side af søgeresultaterne – med mindre du har mange konkurrenter, og de også har oprettet profiler. Normalt kan det tage flere uger og måneder, før du som virksomhed har mulighed for, at klare dig godt i søgeresultaterne – Google Places kan ændre dette fra den ene dag til den anden. Googles brugere bladrer som regel ikke videre til næste side, hvilket understreger vigtigheden af en topplacering.

Der er altså bonus SEO-point at hente ved at have en solid Google Places profil, fyldt med nyttig information og billeder. Hvis du skulle ud og opnå den samme effekt ved hjælp af en ekstern SEO-ekspert, ville udgiften hurtigt løbe op i mange tusinde kroner.

Forbind Google Places med Google+

Hvis du ikke i forvejen har en Google+ profil til din virksomhed, er det en god idé at starte nu. Udover at være endnu et medie, hvor du kan nå og kommunikere med nye kunder, er det en platform, som går hånd i hånd med Google Places. Din Google+ kan forvandles til et digitalt visitkort – med nyheder og opdateringer – i endnu større grad end Facebook.

Vi hjælper dig med oprettelse på Google Places

Når vi hjælper vores kunder med deres markedsføring, er Google Places altid noget af det første vi spørger ind til. Da det både er en hurtig og nem proces, er det gerne det første vi implementerer for lokale virksomheder.

Hvis du har brug for hjælp til mere end Google Places, kan vi blandt andet tilbyde at forbedre din hjemmesidetekst, så den konverterer bedre, hjælpe dig med søgemaskineoptimering, og gøre dig mere synlig på de sociale medier.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *