Tekstforfattere

Står du og overvejer, om der er brug for en tekstforfatter i din virksomhed?

Der kan være mange gode grunde til at ansætte en tekstforfatter, enten som fast medarbejder eller på en kortere kontrakt.

Hvad er en tekstforfatter?

En tekstforfatter er en person, hvis opgave er at skabe interessant indhold i form af tekst. Det kan både foregå online, i form af tekst på hjemmesider, opdateringer på sociale medier, digitale nyhedsbreve og lignende, eller offline, i form af brochurer, salgsbreve, plakater og lignende.

Tekstforfatterens fornemmeste opgave er at fange læserens interesse og skabe et behov, som resulterer i, at læseren enten køber et produkt, kontakter en sælger eller skriver sig op til noget, som i sidste ende kan skabe værdi for den virksomhed, tekstforfatteren arbejder for. I samarbejde med en grafisk afdeling på markedsføringsholdet skal tekstforfatteren konvertere besøgende til kunder, eller sende dem videre til en sælger som kan udføre resten af arbejdet.

tekstforfattere

Fordelene ved at hyre en tekstforfatter i kortere perioder

Hvis valget står mellem at ansætte en tekstforfatter på fast basis eller fra projekt til projekt, er der gode grunde til at vælge sidstnævnte løsning.

Med mindre din virksomhed har rigtig meget materiale, er der penge at spare ved at tilknytte en ekstern tekstforfatter fra tid til anden. Det er nemmere, både når der skal udregnes ROI på tekstforfatterens arbejde og regnskabsmæssigt, hvis du kun skal betale et engangsbeløb i stedet for X antal timer om måneden.

Selvom en fastansat tekstforfatter uden tvivl vil have en større viden om virksomheden, er der også en reel chance for, at kreativiteten på et tidspunkt løber ud.

Der er en god grund til, at mange tekstforfattere vælger at gå freelance, når de har været et par år i branchen: hvis man hver dag skal omskrive og præcisere tekster, som i bund og grund dækker de samme emner, vil kreativiteten langsomt sive ud af de ord, som gerne skulle skabe interesse og føre til handling – i værste tilfælde vil du til sidst ende med tekster, som er generiske og kedelige at læse.

Vælger du derimod en ekstern tekstforfatter, som er vant til at skrive om alt mellem himmel og jord, vil du få en holdspiller, som både har en hurtig pen og en ny måde at se tingene på.

 ud

Du har brug for en dygtig tekstforfatter hvis:

  • Du gerne vil have flere besøgende på din hjemmeside
  • Du gerne vil have de besøgende til at blive betalende kunder
  • Du og din virksomhed har et klart budskab, som I gerne vil have jeres målgrupper til at se
  • Dit produkt kan være svært at forstå. Folk har nemmere ved at forstå konceptet bag sokker, sko og gulvtæpper, end et nyt stykke innovativt software til computeren. En tekstforfatter kan sørge for, at dit produkt bliver beskrevet på en måde, som de fleste kan forstå.
  • Du har andre områder af markedsføringen dækket i form af programmører, grafikere, sælgere og kundeservice-medarbejdere, men du mangler en erfaren ordsmed.
  • Du holder som selvstændig af at sælge/lave grafisk arbejde/programmere/promovere, eller måske noget, som slet ikke er markedsføringsrelateret, og derfor har brug for en, som kan klare ”det sure arbejde”, så du i stedet kan fokusere på det, du er bedst til.

Store virksomheder, små virksomheder, enkeltmandsvirksomheder, freelancere og konsulenter kan alle drage nytte af en tekstforfatter.

Tekstforfattere hos os

Vi skriver dagligt tekster til virksomheder, der står og mangler en person, som kan overføre virksomhedens ideer og mål til letlæselig tekst. Vores tekstforfattere har skrevet om alt lige fra børnetøj og mobilløsninger, til skadedyrsbekæmpelse, krydstogter og tilbud om lektiehjælp.

Vores tekstforfattere kan både skrive engelske og danske tekster.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *