Blogging

Blogging er en kommunikationsform i vækst og en effektiv måde at få kunder og øvrige interessenter i tale. Blogging startede som et undergrundsmedie, men udgør i dag en stigende trussel mod tv og de trykte mediers eneret til læsere, annoncekroner og mediestøtte.

Flere og flere virksomheder bruger i dag aktivt blogging i deres markedsføring. Og de gør klogt i at tage de private bloggere alvorligt. Langt de fleste danske blogs er en fritidsbeskæftigelse – de er drevet af et stort engagement og opnår derfor ofte en højere troværdighed end trykte aviser og glittede magasiner, der virker forudsigelige og overfladiske på mange.

Blogging kan handle om alle former for emner, fra mode, skønhed, boligindretning, havedyrkning til politik og samfundsforhold. En blog adskiller sig traditionelt fra en hjemmeside, ved at den opdateres jævnligt med relativt korte indlæg, som regel med den nyeste øverst. De bedste blogs opdateres med nye indlæg mindst en gang om ugen. Den bedste form for blogging giver læserne mulighed for at kommentere de enkelte indlæg – og det gør de.

Blogging er i en rivende udvikling, og vi ser en tendens til, at traditionelle hjemmesider og weblogs smelter sammen i dag. Det er i stigende grad meningsløst at tale om to adskilte medier. En blog kan have mange statiske sider, ligesom en hjemmeside i den grad kan forbedres med jævnlige, korte opdateringer på forsiden.

Hos Dahl Lumholt ApS har vi mange års erfaring med blogging, både privat og professionelt. Vi etablerer som udgangspunkt nye blogs i systemet WordPress, men kan også hjælpe dig med at optimere en allerede fungerende blog. Send os en mail eller ring på tlf. 27 20 19 27, hvis du vil vide, hvad du selv, din forretning eller forening kan bruge blogging til.

Skriv kommentar