Facebook-annoncer

Facebook har i løbet af ganske få år udviklet sig til verdens største sociale netværk. I Danmark er knap 2,9 millioner mennesker i skrivende stund blevet tiltrukket af dette medie, og de bruger i gennemsnit 40 minutter dagligt på at kommunikere med deres venner via statusopdateringer m.m.

Med Facebook-annoncer kan man udnytte mediets enorme potentiale for online markedsføring, idet brugerne kan opdeles i segmenter. Når du opretter en profil på Facebook, giver du informationer om alder, køn, civilstatus, adresse, uddannelse, arbejde, interesser, relationer osv. Når du bruger mediet aktivt, giver du løbende information om, hvad du helt konkret synes godt om.

Det har flere og flere virksomheder efterhånden opdaget. Med Facebook-annoncer kan de på en forholdsvis billig måde ramme en relativt smal målgruppe med et skræddersyet budskab.

De bedste Facebook-annoncer udnytter mediets unikke muligheder for viral markedsføring. Brugerne sender dagligt anbefalinger til hinanden ved hjælp af del- og synes godt om-funktionerne. Det gælder med andre ord om at få brugerne til selv at sprede det glade budskab til deres venner, som herefter sender det videre til deres venner.

Facebook-annoncer er en form for interuption marketing, forstået på den måde, at målgruppen er i gang med noget andet, når du forsøger at få dit budskab igennem. Derfor skal Facebook-annoncer være særligt opsigtsvækkende. Det kræver bl.a. korte og præcise overskrifter samt ikke mindst gode billeder med kant – de må helst ikke være for perfekte og ”salgsagtige”.

Hos Dahl Lumholt ApS har vi været med på Facebook fra starten og fulgt udviklingen nøje. Vi kan hjælpe dig med, hvordan du kan bruge sociale medier og Facebook-annoncer til at nå din målgruppe.

Send os en mail eller ring på  tlf. 27 20 19 27 for en uforpligtende snak om, hvordan du kan bruge Facebook-annoncer i din markedsføring.

Skriv kommentar