Flere ideer til blogindlæg

“Everybody gets so much information all day long that they lose their common sense.”

Gertrude Stein

 

En blog bør opdateres jævnligt, gerne dagligt. Hver eneste artikel, du udgiver på din hjemmeside, fungerer som en krog i vandet, der kan fange fisk: Mere indhold på domænet giver flere muligheder for at blive fundet i søgemaskinerne og skaffe indgående links.

Men det er nemt at løbe tør for ideer til indhold, der skaber værdi på hjemmesiden. Vi overhældes med information i en grad, så vi kan have svært ved at bevare fokus.

Generelt er det en god idé at lave en udgivelsesplan for din blog, så du aldrig løber tør for emner. Her kan du skrive dine ideer ned, når de opstår, og du ikke har tid til at skrive indlægget. Skriv helligdage og andre mærkedage ind i planen, så du kan lave sæsontilpassede indlæg. Sørg for, at du over tid får skrevet indlæg i alle dine blogs kategorier.

Miranda Miller har på SEOmoz lavet en brugbar liste over ideer til nye blogindlæg. Her er blot en brøkdel af hendes mange gode tips:

  • Tag udgangspunkt i andres artikler – offline eller online. Lav et resume og tilføj din egen vinkel. Husk kildeangivelse.
  • Du kan også tage udgangspunkt i kommentarer til dine tidligere blogindlæg: “Forleden skrev Malene (…) det fik mig til at tænke på (…)”
  • Tag udgangspunkt i en tv- eller radioudsendelse.
  • Svar på et spørgsmål, som en kunde har stillet i din fysiske butik.
  • Skriv om arrangementer, du deltager i – både foromtaler og reportager.
  • Nyt i din branche – følg med f.eks. via Google Alerts og skriv en sammenfatning med jævne mellemrum.
  • Snak med dine leverandører – har de et nyt produkt på vej?
  • Retro-stof: Kig på fænomener, der var trendy for år tilbage og skriv et indlæg af typen: Hvad blev der af…?
  • Citater: Byg et blogindlæg omkring et citat. Brug evt. BrainyQuote, hvor citatet i dette indlægs begyndelse er fundet.
  • Sammenkæd dit emne med berømtheder, f.eks. “Qwyneth Paltrow spiser stenaldermad”.
  • Tag udgangspunkt i gamle blogindlæg – grupper dem og lav en indholdsfortegnelse med resuméer af og links til gode gamle indlæg.
  • Kig forbi Constant Content for at se hvad andre skriver om din branche.
  • Genbrug videoer ved at skrive, hvad de handler om.
“Hver eneste artikel, du udgiver på din hjemmeside, fungerer som en krog i vandet, der kan fange fisk”

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *