Indhold bør defineres som ideer, ikke medier (tekst, video, infographics, slides osv.). Du bør selvfølgelig præsentere dine ideer på så mange måder som muligt.
Ikke alle kanaler er velegnede til alle budskaber. Men når du laver din indholdsstrategi, er det en god idé at tænke over, hvordan du kan få mest muligt ud af dine guldkorn.
Her er nogle ideer til, hvordan du kan genbruge dine bedste ideer:
- Har du givet en præsentation på en konference, kan du også dele den på din side eller på SlideShare.
- En god præsentation kan selvfølgelig også laves om til suverænt blogindlæg.
- Har du skrevet en fantastisk vejledning på din blog, kan du lave den om til en e-bog.
- En Google+ Hangout On Air kan blive til en video på YouTube.
- Brug dine kækkeste formuleringer fra blogindlæg som Facebook-opdateringer eller tweets.
- Opdater gamle blogindlæg – gælder det stadig? Hvad er nyt? Husk man må ikke plagiere, heller ikke sig selv, så det skal fremgå tydeligt, at det aktuelle indlæg bygger på et af ældre dato.
- Omskriv indlæg, så de retter sig mod forskellige målgrupper. Det er f.eks. ret nemt at lave et velgennemtænkt indlæg om til punktform.
Kilder: AJ Kohn og Ian Lurie her.