Kører vi i samme rille?

Skal man lave indhold efter, hvad brugerne siger de gerne vil have, eller hvad man tror de gerne vil have (altså det, de ikke ved, de gerne vil have)? Det er samme grundlæggende spørgsmål, om man er online eller offline.

I det store interview om Content Marketing på SEOmoz, er vi nået til spørgsmålet om gentagelser: Den samme type indhold dukker tilsyneladende op alle vegne – eller hvad?

Peter Meyers: Branchen jagter tendenser, fordi det virker. Selvfølgelig er der meget middelmådigt indhold derud, men det er jo ikke forkert at følge med strømmen.

Richard Baxter: Hvis man er god til online markedsføring, kan man gennemskue tendenserne og dermed blive nyskabende. Så kan man kapitalisere på “jeg har set det hele før”-trætheden.

Mike Pantoliano: Disse gentagelser har altid fundet sted. Har du nogensinde læst overskrifterne i supermarkedets sladderblade? De svarer til bloggernes klik-madding: “Sådan bliver du bikiniklar på 2 uger”. Det er ikke sådan, man får en god kontakt med sine brugere. Brug energien på at skabe noget ægte og unikt.

AJ Kohn: Indhold skal være autentisk og skræddersyet til den specifikke branche. Ikke alle målgrupper trives med infographics eller video. Det er da smart at give brugerne, hvad de beder om, men de forretninger, som tør prøve noget nyt, vinder.

Rhea Drysdale: Fordi en special målgruppe holder af killinger, skal din blog ikke vise en ny killing hver dag. Når man laver en indholdsstrategi, bør man først identificere, hvem man selv er, dernæst hvem kunderne er. Find også ud af, hvad konkurrenterne gør godt og knap så godt. Med en god strategi vil indholdet finde sit naturlige niveau.

Jessica Bowman: Istedet for blindt at følge tendenserne, bør man fokusere på specifikke personer i målgruppen – hvad vil de gerne se, hvor hyppigt og i hvilket format?

Ian Lurie: I online markedsføring er problemet med gentagelser ikke så stort, fordi indhold er meget billigere på nettet. Du kan få skrevet virkelige gode artikler for få midler, sammenlignet med hvad du må hoste op med for en tv-reklame. Forskellen er ufattelig. Folk vil altid flyde med strømmen – infographics er det nye sort lige i øjeblikket. Senere dukker der noget andet op. På internettet sker udviklingen meget hurtigere end i de gamle medier, og folk kører ikke i samme grad fast (hvem sagde reality TV?).

En gammel pladespiller

 

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *