Værdi for pengene

Mange definerer indhold som tekst, men i praksis kan alt på en hjemmeside betragtes som indhold, skriver Gianluca Fiorelli på SEOmoz:

  • Design
  • Billeder
  • Videoer
  • Produkter og serviceydelser
  • Datavisualisering
  • Kode
  • Tekst

Det koster alt sammen, og mange små forretninger synes ikke, de kan konkurrere med de store brands på nettet. Hvad skal de gøre?

Her er hvad nogle SEO-eksperter mener:

Peter Meyers møder alt for ofte virksomheder, som laver alle mulige fiduser på deres hjemmeside, for at dække over, at deres produkter eller ydelser egentlig ikke er ret gode. Indhold er blot en udvidelse af kerneforretningen.

Paddy Moogan: Du kan lave en god video og tage gode billeder med en iPhone. Selvfølgelig bliver det endnu bedre med ordentlig udstyr, men nogle af de mest populære videoer på nettet er lavet med billigt udstyr. Som regel er det kreativiteten, der halter, ikke udstyret.

Mike Pantoliano: Den bedste strategi for en lille virksomhed er at fokusere på det, der gør dig unik, målrette det til et publikum, bygge noget til det publikum, samt sikre at de ser det.

Cyrus Shepard: Content marketing er den form for online marketing, som giver mest værdi for pengene på lang sigt. Du behøver ikke et stort budget for at komme ind i kampen, når blot du har noget brugbart at tilbyde og en unik måde at præsentere det på.

AJ Kohn: Det koster mere ikke at bruge content marketing. Mange små virksomheder fejler, fordi de er dårlige til markedsføring – det gælder både offline og online. Når du skaber overbevisende og autentisk indhold, er det en investering i din forretning. Hvorfor være på sociale medier, hvis du ikke selv har noget at dele?

Ian Lurie: Virksomhedsejere beklager sig over alle typer omkostninger – det gør jeg da selv 🙂
Det bedste online indhold koster en brøkdel af traditionel markedsføring, så det giver ingen mening at sige, det er dyrt.

Læs hvad de andre eksperter i panelet mener.